Cheat Engine Forum Index Cheat Engine
The Official Site of Cheat Engine
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 


[Problem]Trainer witch CE GUI
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Cheat Engine Forum Index -> Cheat Engine
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dawio966
Cheater
Ban
Reputation: 0

Joined: 03 Jan 2013
Posts: 40
Location: Poland

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 3:18 pm    Post subject: [Problem]Trainer witch CE GUI Reply with quote

Sorry for my English, I'm polish.

My CE version is 6.2

POLISH VERSION

Cześć,
Stworzyłem sobie własne GUI w CE i chciałbym dodać LUA skrypty, żeby np. po naciśnięciu buttona aktywował mi się adres w danej ilości.
Też chcę zrobić aby CEProgressBar1 działał tak, że jeżeli wykryje grę to naładuje się na maxa.

GUI wygląda tak
img23.imageshack.us/img23/6976/trainerform.png


ENGLISH VERSION

I created in cheatengine own gui.
I want to do such a thing:
when i press the button, then enables me to be a pointer with a value of 100,000.
Progressbar is designed to show whether the game has started.

GUI looks like this
img23.imageshack.us/img23/6976/trainerform.png
Back to top
View user's profile Send private message
mgr.inz.Player
I post too much
Reputation: 222

Joined: 07 Nov 2008
Posts: 4438
Location: W kraju nad Wisla. UTC+01:00

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 3:53 pm    Post subject: Reply with quote

Ile w ogóle działałeś w CE?
Jeżeli nie zamierzasz korzystać z "generatora trainerów" (trainer generator) to musisz zadbać o wiele rzeczy, przykładowo w skrypcie wymagany będzie kawałek kodu odpowiedzialny za podpięcie się do procesu gry. Także trzeba pomyśleć o tym, aby główne okno się w ogóle pojawiło.


W każdym razie, wpierw musisz uzyskać zmienne wskazujące na obiekt klasy MemoryRecord.

przykładowo tak:
memoryrecord1 = addresslist_getMemoryRecordByDescription(getAddressList(),'opis')


a potem aby zwiększyć wartość o 100'000, tego:
memoryrecord_setValue(memoryrecord1, memoryrecord_getValue(memoryrecord1)+100000)


Oczywiście sposobów uzyskania tak samo wyglądającego i działającego trainera jest wiele.


Edit:

A z tym progressbarem. Co dokładnie chcesz mieć, płynną animację od "zera" do "max"? Bo jeżeli płynną animację, to potrzebujesz albo timer'a albo processMessages() w pętli.

_________________


Last edited by mgr.inz.Player on Thu Jan 03, 2013 4:14 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dawio966
Cheater
Ban
Reputation: 0

Joined: 03 Jan 2013
Posts: 40
Location: Poland

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 4:12 pm    Post subject: Reply with quote

hm... cheat engine ucze się juz z 2 miesiace, ale wszystko po trochu.
uczylem sie z tego
mpcforum.pl/topic/249928-tut-pierwszy-raz-z-cheat-engine/

Chce opanowac CE niemalze do perfekcji, chociaz nie, po prostu chce tworzyc fajnie wygladajace trainery Smile.

A z trainer generator nie chce korzystac bo to brzydko wyglada ^^, wole tworzyc GUI w Create form CE.

Teraz lece spac, wejde jutro to pogadamy Wink, dzieki za pomoc.
Back to top
View user's profile Send private message
mgr.inz.Player
I post too much
Reputation: 222

Joined: 07 Nov 2008
Posts: 4438
Location: W kraju nad Wisla. UTC+01:00

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 4:22 pm    Post subject: Reply with quote

Widziałem już kilka tutoriali na tubie, etc. I powiem, że to tylko wierzchołek góry lodowej.

Przykładowo ten trainer tutaj:
http://forum.cheatengine.org/viewtopic.php?t=560672

Także robiłem nie używając generatora. Tło tak naprawdę jest z pięciu obrazków, które się pokazują w kolejności. Na samej górze jest przeźroczysty obrazek z napisami. Tak samo po prawej stronie, te F1 do F5 są rozjaśniane gdy dany cheat jest aktywny. Myślałem aby zrobić płynne rozjaśnianie, ale zrezygnowałem z tego pomysłu. 11 obrazków sterowanych w LUA to i tak dużo, jak na tylko 5 opcji Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dawio966
Cheater
Ban
Reputation: 0

Joined: 03 Jan 2013
Posts: 40
Location: Poland

PostPosted: Fri Jan 04, 2013 7:13 am    Post subject: Reply with quote

;/
Trochę zielony jestem w LUA i za bardzo nie rozumiem
memoryrecord_setValue(memoryrecord1, memoryrecord_getValue(memoryrecord1)+100000)

jak mam to zmienić żeby dawało +100000 do pointeru

minesweeper.exe+868B4
adress: 00861D34
Back to top
View user's profile Send private message
mgr.inz.Player
I post too much
Reputation: 222

Joined: 07 Nov 2008
Posts: 4438
Location: W kraju nad Wisla. UTC+01:00

PostPosted: Fri Jan 04, 2013 9:15 am    Post subject: Reply with quote

Jeżeli dodałeś coś do tabeli, a widzę na obrazku, że dodałeś, to robisz to tak:

1) przypuśćmy że ten pierwszy to masz z wskaźnikiem do pieniędzy.
2) i ustawiłeś description na
MoneyPoints

3) wtedy do funkcji CEButton1Click dodajesz to:

Code:
local mr = addresslist_getMemoryRecordByDescription(getAddressList(),'MoneyPoints')
memoryrecord_setValue(mr, memoryrecord_getValue(mr)+100000)


4) wtedy jedno kliknięcie buttona spowoduje dodanie 100'000 kasy.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dawio966
Cheater
Ban
Reputation: 0

Joined: 03 Jan 2013
Posts: 40
Location: Poland

PostPosted: Fri Jan 04, 2013 1:17 pm    Post subject: Reply with quote

super, dzieki
a mozna zrobic takie cos z progressbarem ze gdy gra zostanie uruchomiona to wypelni sie lub chociaz label informujacy o tym?

xd, a jak moge zrobic zeby mi sie pokazal zapisany trainer jako exe?
Bo sie nie pojawia, tylko uruchamia 4 procesy o takiej samej nazwie.

Caly kod trainera ^^
Code:
function CEButton1Click(sender)
local mr = addresslist_getMemoryRecordByDescription(getAddressList(),'MoneyPoints')
memoryrecord_setValue(mr, memoryrecord_getValue(mr)+10)
end
function CELabel1Click(sender)
ShellExecute( "mpcforum.pl/user/431717-metin2singapore/" )
end
Back to top
View user's profile Send private message
dawio966
Cheater
Ban
Reputation: 0

Joined: 03 Jan 2013
Posts: 40
Location: Poland

PostPosted: Sat Jan 05, 2013 9:06 am    Post subject: Reply with quote

refresh
Back to top
View user's profile Send private message
Dark Byte
Site Admin
Reputation: 470

Joined: 09 May 2003
Posts: 25791
Location: The netherlands

PostPosted: Sat Jan 05, 2013 9:12 am    Post subject: Reply with quote

Probably off-topic as I don't speak polish, but it's shellExecute and not ShellExecute. Also, the string needs the http:// part in front of it for the windows shell to recognize it as a url
_________________
Do not ask me about online cheats. I don't know any and wont help finding them.

Like my help? Join me on Patreon so i can keep helping
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mgr.inz.Player
I post too much
Reputation: 222

Joined: 07 Nov 2008
Posts: 4438
Location: W kraju nad Wisla. UTC+01:00

PostPosted: Sat Jan 05, 2013 9:14 am    Post subject: Reply with quote

no i musisz wyświetlić sobie to okienko które utworzyłeś. Dobrze by było gdybyś też poprawnie wyłączał trainer.


Code:
form_show(UDF1) -- aby wyświetliło okienko
setMethodProperty(UDF1,'OnClose',function (sender) closeCE(); return caFree end) -- wyłączanie trainera po zamknięciu okna


Potrzebujesz też automatycznego podpinania się do procesu gry,

Code:
strings_add(getAutoAttachList(), "nazwaprocesugry")


Edit:
no i jak zauważył DB, trzeba uważać na wielkość liter. Bo w LUA rozróżniane są wielkie i małe litery ("Lua is case-sensitive").

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dawio966
Cheater
Ban
Reputation: 0

Joined: 03 Jan 2013
Posts: 40
Location: Poland

PostPosted: Sat Jan 05, 2013 9:47 am    Post subject: Reply with quote

Napisałem do trainera takie coś
Code:
form_show(UDF1) -- aby wyświetliło okienko
setMethodProperty(UDF1,'OnClose',function (sender) closeCE(); return caFree end) -- wyłączanie trainera po zamknięciu okna

strings_add(getAutoAttachList(), "NFS13.exe")

function CEButton1Click(sender)
local mr = addresslist_getMemoryRecordByDescription(getAddressList(),'MoneyPoints')
memoryrecord_setValue(mr, memoryrecord_getValue(mr)+10)
end

function CELabel1Click(sender)
ShellExecute( "wwwmpcforum.pl/user/431717-metin2singapore/" )
end

i zapisałem jako exe i nic.
hmm... gdzie tkwi błąd?

takie coś też nie ruszyło
Code:
function UDF1(sender)
form_show(UDF1) -- aby wyświetliło okienko
setMethodProperty(UDF1,'OnClose',function (sender) closeCE(); return caFree end) -- wyłączanie trainera po zamknięciu okna
end

function inject(sender)
strings_add(getAutoAttachList(), "NFS13.exe")
end

function CEButton1Click(sender)
local mr = addresslist_getMemoryRecordByDescription(getAddressList(),'MoneyPoints')
memoryrecord_setValue(mr, memoryrecord_getValue(mr)+10)
end

function CELabel1Click(sender)
ShellExecute( "wwwmpcforum.pl/user/431717-metin2singapore/" )
end
Back to top
View user's profile Send private message
mgr.inz.Player
I post too much
Reputation: 222

Joined: 07 Nov 2008
Posts: 4438
Location: W kraju nad Wisla. UTC+01:00

PostPosted: Sat Jan 05, 2013 10:07 am    Post subject: Reply with quote

zapisz na razie jako CT (możesz go nawet dodać jako załącznik tutaj, wtedy będę mógł uruchomić i sprawdzić to na mojej maszynie)

I sprawdź czy po kliknięciu na "execute script" nie dostajesz jakiegoś błędu.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dawio966
Cheater
Ban
Reputation: 0

Joined: 03 Jan 2013
Posts: 40
Location: Poland

PostPosted: Sat Jan 05, 2013 10:08 am    Post subject: Reply with quote

trzymaj
to execute dziwnie dziala, w ogole nie wiem czy dziala bo jak naciskam to nic nigdy nie wyskakuje, mam wersje 6.2 ce

jakby co te adresy na razie sa na sapera ^^
Back to top
View user's profile Send private message
mgr.inz.Player
I post too much
Reputation: 222

Joined: 07 Nov 2008
Posts: 4438
Location: W kraju nad Wisla. UTC+01:00

PostPosted: Sat Jan 05, 2013 10:21 am    Post subject: Reply with quote

To co podałem wcześniej nie ma być w funkcjach. A po drugie, nie masz ustawionych event-ów do button-ów.

Ma być shellExecute a nie ShellExecute.

Zaraz dołączę do tego postu plik CT. Odświeżaj co jakiś czas stronkę.

Edit:
Już. Usunąłem niepotrzebne na razie elementy - obrazki i inne labele. Zostawiłem dwa buttony oraz label który załącza stronkę. Zwróć uwagę na zakładkę events w object inspector.

i jeszcze obrazek abyś skumał o co chodzi z tym addresslist_getMemoryRecordByDescription




NFS13.CT
 Description:

Download
 Filename:  NFS13.CT
 Filesize:  1.87 KB
 Downloaded:  865 Time(s)


_________________


Last edited by mgr.inz.Player on Sat Jan 05, 2013 11:16 am; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dawio966
Cheater
Ban
Reputation: 0

Joined: 03 Jan 2013
Posts: 40
Location: Poland

PostPosted: Sat Jan 05, 2013 11:07 am    Post subject: Reply with quote

Dzięki, że chciało CI się to wszystko robić, wszystko działa nawet na moim UDF Smile.
Teraz trzeba sprawdzić czy przycisk z zaznaczeniem dziala na kodzie od buttonow ;p.

xd. nie wiesz może jak napisać taką funkcję?

If NFS13.exe run then
label1 = Text.Load
else
label1 = Text.Nie wykryto gry

Napisałem ją w swoim rozumowaniu ^^
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Cheat Engine Forum Index -> Cheat Engine All times are GMT - 6 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

CE Wiki   IRC (#CEF)   Twitter
Third party websites